Betaalwijze

Wie een woning van Woningstichting Barneveld huurt, betaalt daarvoor maandelijks huur. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in de huur op tijd te betalen. U betaalt de huur vóór de eerste van de maand. U kunt dit op verschillende manieren doen. De gemakkelijkste manier voor u en voor ons is betalen via een automatische incasso.

U kunt de huur betalen via:

  • automatische incasso;
  • digitale acceptgiro;
  • periodieke overschrijving;
  • pinbetaling.

U kunt de huur niet contact betalen.

Veel gevraagd over Betaalwijze

Ik wil mijn betaalwijze veranderen. Hoe geef ik dat door?

Algemeen

  • Betaalt u nu per factuur of bankoverschrijving? En wilt u per automatische incasso betalen? Wij halen het huurbedrag dan elke maand (rond de 1ste) automatisch van uw rekening. U kunt eenvoudig via Mijn WsB een machtiging voor een automatische incasso afgeven. Ontvangen wij uw aanvraag voor de 20e? Dan schrijven wij de volgende maand uw huur automatisch af. Als wij uw aanvraag na de 20e van de maand krijgen, dan betaalt u de huur nog eenmaal zoals u gewend bent. De automatische incasso start dan een maand later.
  • Betaalt u nu per automatische incasso en wilt u toch liever iedere maand een factuur ontvangen?
    U kunt dan contact opnemen met ons.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

Algemeen

Ja, u kunt bij ons op kantoor de huur pinnen. Dit kan iedere werkdag tussen 8.30 en 12.00 uur (contant betalen is niet mogelijk).

Hoe kan ik de huur betalen?

Algemeen

U kunt de huur op verschillende manieren betalen. Via:

  • automatische incasso;
  • periodieke overschrijving;
  • handmatig overmaken op rekeningnummer NL05 BNGH 0285 0659 98 (vermeld dan wél uw adres, postcode en huisnummer bij de omschrijving);
  • pinbetaling.

U kunt de huur niet contant betalen.

Ik heb geen factuur ontvangen om de huur te betalen. Wat nu?

Algemeen

Het is helaas niet mogelijk om u een nieuwe factuur te sturen. U kunt de huur via de bank overmaken op rekeningnummer NL05 BNGH 0285 0659 98. Vermeld  uw adres, de postcode en huisnummer bij de omschrijving. U kunt ook langskomen om te pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

De automatische afschrijving van mijn huur is niet goed gegaan. Wat kan ik doen?

Algemeen

Vraag aan uw bank waarom de automatische afschrijving niet goed ging. Er kunnen verschillende redenen zijn. Ook moet u de huur op een andere manier aan ons betalen. Dit kan op twee manieren:

  • Maak zelf de huur over op ons bankrekeningnummer NL05 BNGH 0285 0659 98. Vermeld uw postcode en huisnummer.
  • Betaal het bedrag met pin op ons kantoor (contant betalen is niet mogelijk).

Wat is het IBAN-bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

Algemeen

U kunt de huur aan ons overmaken op NL05 BNGH 0285 0659 98.

Wanneer schrijven jullie de huur automatisch af?

Algemeen

Wij schrijven de huur de eerste dag van de maand van uw rekening af. Valt de afschrijfdatum op een feestdag of in het weekend? Dan schrijven wij de huur af op de eerstvolgende werkdag.

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Algemeen

Dit doet u door een betaalwijze door te geven. U kunt dat eenvoudig en snel doen via Mijn WsB, Direct regelen - Wijzigen rekeningnummer.

Ik heb net een eenmalige machtiging voor automatische huurbetaling bij jullie afgegeven. Vanaf wanneer schrijven jullie de huur af?

Algemeen

Als wij uw aanvraag na de 20e van de maand krijgen, dan schrijven wij de volgende maand uw huur af. Ontvangen wij uw aanvraag voor de 20e? Dan betaalt u nog eenmaal de huur zoals u gewend bent. De automatische incasso start dan een maand later.

Hoe beëindig ik mijn automatische incasso?

Algemeen

U kunt daarvoor de rode intrekkingskaart gebruiken. Stuur deze ingevuld en ondertekend aan ons terug. U kunt de beëindiging ook per mail info@wstg-barneveld.nl aan ons doorgeven. Is uw aanvraag op de 20e van de maand bij ons binnen? Dan stopt de automatische afschrijving al de volgende maand. Ontvangen wij uw aanvraag na de 20e van de maand, dan schrijven wij de huur nog één keer automatisch af.

Ik heb een nieuw bankrekeningnummer aan jullie doorgegeven. Wanneer ontvang ik de factuur voor mijn huurbetaling met dit nieuwe rekeningnummer?

Algemeen

Dit hangt af van het moment waarop wij uw wijziging ontvangen. Ontvangen wij de wijziging van uw IBAN/rekeningnummer vóór de 20e van de maand? Dan verwerken wij deze nog voor de eerstkomende huurbetaling. Krijgen wij de wijziging ná de 20e van de maand? Dan is dit een maand later.

Wat is een IBAN?

Algemeen

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en op de afschriften van uw bank.