Ik heb een klacht over mijn gehuurde nieuwbouwwoning. Bij wie kan ik terecht?
Algemeen
U kunt alle reparatieverzoeken bij ons melden.
In veel hoogbouw woningen zitten liften. Het onderhoud aan de liften doen wij niet zelf. In de lift vindt u altijd een sticker met contactgegevens van het bedrijf dat de lift onderhoudt.
U kunt alle reparatieverzoeken bij ons melden.
U leest daar alles over in de brochure Onderhoud - wie betaalt wat?.
Dit verschilt per melding en is afhankelijk van het soort melding. Voor niet dringende melding houden wij 10 werkdagen aan om de reparatie uit te voeren. Bij spoedeisende klachten houden wij 1 tot 3 werkdagen aan. Wij voeren dan een noodoplossing uit of lossen de reparatie op.
Het kan voorkomen dat wij de reparatie niet volledig kunnen afronden. Wij missen bijvoorbeeld nog materiaal dat wij moeten bestellen. Wij maken in dit geval een nieuwe afspraak. Deze afspraak kan buiten de aangegeven tijd vallen.
Mocht u zelf niet kunnen binnen de tijd waarin wij actie moet ondernemen kunt u bij niet dringende zaken hier altijd overheen.
Druk op de testknop van de rookmelder en houd hem enkele seconden ingedrukt. De testknop is een klein, rond knopje op de zijkant of op het deksel van de rookmelder. Gaat het alarm af? Dan doet uw rookmelder het goed. Het is slim om uw rookmelder minstens 2 keer per jaar te testen.
Als u buiten kantooruren of in het weekend een dringend reparatieverzoek heeft, kunt u ons algemene nummer bellen 0342-427500 Volg het keuzemenu en u wordt automatisch doorverbonden met de centrale meldkamer. Deze lijn is 24 uur per dag bereikbaar.
De meldkamer beoordeelt de urgentie. Moet de reparatie direct worden uitgevoerd, dan schakelt de meldkamer een bedrijf in. Als met de reparatie kan worden gewacht tot de eerstvolgende werkdag, geeft de meldkamer de melding aan ons door. Wij nemen dan de reparatie de eerst volgende werkdag in behandeling.
Storingen aan uw cv
Voor storingen aan uw cv-ketel kunt u (zowel binnen als buiten kantoortijden) rechtstreeks contact opnemen met onderhoudsbedrijf Linthorst via telefoonnummer (0800) 546 84 67.
Neem telefonisch contact met ons op via , dan zoeken we samen met u naar een oplossing. De kosten voor een eventuele reparatie zijn voor uw rekening.
U kunt bellen met het telefoonnummer dat op de omlijsting of deur van de lift staat. U kunt ook ons bellen om de storing door te geven.
Als er een gebrek of storing aan uw woning of woongebouw is, kunt u een reparatieverzoek doen. Een reparatieverzoek kunt u eenvoudig direct zelf regelen via onze website. Bellen mag natuurlijk ook. Wilt u meer weten over het melden van een reparatie? Klik hier voor meer informatie.
Is er schade ontstaan aan kozijnen van ramen of deuren door een inval van de politie? De reden waarom zij een inval deden, bepaalt wie de rekening voor herstel betaalt.
Overlijden of onwel worden
Is de politie-inval gedaan omdat het vermoeden bestond dat (een van) de bewoners onwel was geworden of was overleden? Dan zijn de kosten voor herstel voor ons.
Criminele activiteiten
Bij een politie-inval vanwege criminele activiteiten (bijv. wietplantage) zijn de herstelkosten voor rekening van de huurder.
Vindt u dat de politie-inval onterecht was?
Vraagt u dan een proces-verbaal aan bij de politie om aan te tonen dat het inderdaad om een onterechte politie-inval ging. Alleen als u zo’n proces-verbaal heeft, berekenen wij de kosten door aan de politie. Heeft u geen proces-verbaal, dan zijn de herstelkosten voor u.
Een krimpscheur is een dunne scheur die door het krimpen van het materiaal is ontstaan. Het materiaal is in de bouw meestal stucwerk, beton of hout. Het risico dat een krimpscheur na volledig drogen van het materiaal veel groter wordt, is zeer klein. Constructief heeft een krimpscheur geen betekenis. U kunt de scheur in het stucwerk eenvoudig zelf bijwerken door met een verfkrabber of schroevendraaier een v-tje in de scheur te maken en daarna de wat breder gemaakte scheur vullen met pleisterwerk of alabastine. Probeer op de plaats van de scheur, wanneer het vulmiddel nog niet geheel uitgehard is, met een sponsje o.i.d. de structuur van de muur na te bootsen (glad, fijn schuurwerk, spuitwerk, spachtelputz e.d.). Voor spack bestaat ook een spuitbuis om het bij te werken.
Krimpscheuren herstellen wij tot 12 maanden na oplevering van een nieuwbouwwoning. Daarna zijn dit werkzaamheden voor uzelf. Deze vallen niet onder het onderhoudsabonnement. Welke reparaties wij wel doen wanneer u deelneemt aan het onderhoudsabonnement leest u in de brochure Onderhoud - wie betaalt wat?
Wanneer het om diepe scheuren gaat, neem dan telefonisch contact met ons op of dien een reparatieverzoek in via de website Voeg dan ook een aantal foto's toe.