Prettig wonen

Naast het zorgen voor goede woningen, zetten wij ons ook in voor vitale wijken en buurten. Voor een woonomgeving met voldoende voorzieningen en ontmoetingsmogelijkheden. Waar het schoon, veilig en prettig wonen is. Dit noemen wij leefbaarheid.

Veel gevraagd over Prettig wonen

Wanneer komt de schoonmaker in ons woongebouw?

Algemeen

Dat ziet op het schoonmaakrooster. Dit rooster hangt in de centrale hal van uw woongebouw.

Ik erger me aan de spullen (vuilnis, fietsen) in de algemene ruimte. Wat doen jullie hier aan?

Algemeen

Het schoon en netjes houden van het woongebouw is een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Is bekend wie de veroorzaker is? Dan raden wij u aan de bewoner hier eerst zelf op aan te spreken. Ook kunt u op het prikbord in de centrale hal een oproep hangen.

Wanneer verbetering uitblijft, geef dit dan door aan onze wijkbeheerder Wilco Polhout en Gert van de Beek op (0342) 427526.

Ook kunt u dit persoonlijk melden tijdens het spreekuur: maandag en woensdag van 13.00 tot 14.00 uur, dinsdag en donderdag van 9.00 tot 10.00 uur. Locatie: Lobeliastraat 133, 3772 JS in Barneveld.

Ik wil een sleutelkluisje bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Algemeen

Ja, dat mag na overleg met een van onze medewerkers. Wij plaatsen het sleutelkastje voor u. De kosten hiervoor zijn € 65,-. Het is niet toegestaan zelf een sleutelkastje te plaatsen.

Wanneer u verhuist, dient u de kluis te verwijderen of ter overname aan te bieden aan de nieuwe huurder. 

Wanneer is het spreekuur van de wijkbeheerder?

Algemeen

Wilco Polhout en Gert van de Beek zijn onze wijkbeheerders en zij zijn bereikbaar op (0342) 427526. Het spreekuur is op: maandag en woensdag van 13.00 tot 14.00 uur, dinsdag en donderdag van 9.00 tot 10.00 uur. Locatie: Lobeliastraat 133, 3772 JS in Barneveld.

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Algemeen

Gemeente Barneveld is verantwoordelijk voor de afvalverwerking en -inzameling. Kijk op de website van de gemeente hoe het is geregeld.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt bij gemeente Barneveld een nieuwe pas aanvragen. Op de website van de gemeente Barneveld vindt u meer informatie.

Ik heb een idee voor mijn wijk of buurt. Hoe geef ik dit door?

Algemeen

Wat fijn dat u een bijdrage wilt leveren aan prettig wonen in uw buurt. We willen u graag ondersteunen bij het uitvoeren van uw idee. Heeft u een voorstel of idee om uw buurt veiliger, schoner of gezelliger te maken? Lees dan de flyer ‘Goed idee? Wij doen mee!’ voor meer informatie en doe een aanvraag in voor een financiële bijdrage aan uw idee. U kunt ons ook bellen of mailen info@wstg-barneveld.nl. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Kan ik een bijdrage ontvangen voor een buurtfeest?

Algemeen

Volgens de wet mogen woningcorporaties geen buurtfeest of BBQ sponsoren. We mogen wel ‘bijdragen aan leefbaarheid’. Zoals bijvoorbeeld activiteiten van bewoners die de buurt veiliger, schoner of gezelliger maken. Als het feest of de BBQ de afsluiting vormt van een dergelijke activiteit, komt het mogelijk wel in aanmerking voor een bijdrage. Meer informatie vind je in de flyer ‘Goed idee? Wij doen mee!. Doe een aanvraag voor een financiële bijdrage aan uw idee. U kunt ons ook bellen op of mailen info@wstg-barneveld.nl. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Ik moet de meterstanden doorgeven aan mijn energieleverancier, maar ik kan niet bij de meterkast komen. Hoe regel ik dat?

Algemeen

Neem contact op met onze wijkbeheerder Wilco Polhout en Gert van de Beek: (0342) 427526. Hij heeft een sleutel van de meterkast.

Ik heb geen kliko bij mijn woning en wil er graag een. Bij wie meld ik dat?

Algemeen

Gemeente Barneveld  is verantwoordelijk voor containers. Op de website van de gemeente Barneveld vindt u alle (contact)informatie.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Algemeen

U kunt contact opnemen met uw wijkbeheerder Wilco Polhout en Gert van de Beek op (0342) 427526. Wij komen dan langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Hierna laten wij het zo snel mogelijk verwijderen.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Algemeen

U bent zelf verantwoordelijk voor het ijs- en sneeuwvrij houden van uw stoep of galerij. Wij verstrekken zout en sneeuwschuivers aan vrijwilligers van onze woongebouwen. Daarnaast neemt de website van de gemeente de parkeerplaatsen van seniorencomplexen in de tweede strooironde mee.

Ik wil een sleutelkluisje bij mijn voordeur, mag dat?

Algemeen

Ja, dat mag na overleg met een van onze medewerkers. Wij plaatsen het sleutelkastje voor u. De kosten hiervoor zijn € 65,-. Het is niet toegestaan zelf een sleutelkastje te plaatsen.

Als ik een sleutelkluis heb, wat gebeurt daarmee als wij gaan verhuizen?

Algemeen

De sleutelkluis is uw eigendom. Wanneer u gaat verhuizen, dient u de sleutelkluis te verwijderen of ter overname aan te bieden aan de volgende huurder.

Als ik een sleutelkluis bij jullie heb aangevraagd en betaald is hij dan van mij?

Algemeen

Ja, het sleutelkluisje is uw eigendom. Als u de woning verlaat, dient u deze te verwijderen. 

Mag ik een scootmobiel op de galerij plaatsen?

Algemeen

Neemt u, voordat u een scootmobiel aanschaft of aanvraagt via de WMO, eerst contact op met de wijkbeheerder. In verband met de brandveiligheid is het in de meeste complexen niet toegestaan om een scootmobiel op de galerij te plaatsen. De wijkbeheerder kan met u kijken naar andere mogelijkheden

Mijn gegevens op het huurcontract of in jullie systeem zijn niet (meer) juist.

Algemeen

Als uw persoonlijke gegevens op het huurcontract niet (meer) juist zijn, verzoeken wij u om direct contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch of via het contactformulier op de website.